Obchodné podmienky
1. Všeobecné ustanovenia
Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je N-NOREA, a.s., so sídlom Lazaretská 3/A, 811 08 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, IČO: 35810416, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sa, vložka č. 2701/B (ďalej len „predávajúci“) a kupujúcim. Predmetom tejto zmluvy je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu aloeexpress.sk.
Kontaktné údaje predávajúceho:
Obchodné meno: N-NOREA, a.s.
Sídlo: Lazaretská 3/A, 811 08 Bratislava – mestská časť Staré Mesto
IČO: 35810416
DIČ: 2020283122
E-mail: info@aloeexpress.sk
Telefón: +421 907 240 616
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27
Tel.: 02 / 58 272 172, 02 / 58 272 104
Web: www.soi.sk
Podania: www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1 Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú jej neoddeliteľnou súčasťou. Ak predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu s podmienkami odlišnými od týchto obchodných podmienok, majú prednosť ustanovenia takej zmluvy. Takto dohodnuté podmienky však nesmú byť v rozpore s platnou legislatívou (napr. skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.).
1.2 Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto podmienok rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda tovar alebo službu súvisiacu s predmetom kúpnej zmluvy, a to od predávajúceho alebo tretej strany, ak sa tak predávajúci s kupujúcim dohodnú.
1.3 Zobrazené ceny tovaru na webovej stránke predávajúceho sú uvedené vrátane DPH podľa platných právnych predpisov SR. Ceny nezahŕňajú poplatky za dopravu a ďalšie voliteľné služby. Akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ nie je pri konkrétnom produkte uvedené inak.
1.4 Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť ceny tovarov zverejnené na svojich stránkach. Zmena ceny sa netýka už uzavretých zmlúv, aj keď tovar ešte nebol dodaný. Vyhradzujeme si právo na zmeny, úpravy a prípadné chyby v cenách.
1.5 Ak predávajúci poruší svoje zákonné povinnosti vyplývajúce z právnych predpisov SR, EÚ alebo týchto obchodných podmienok, má kupujúci právo uplatniť si svoje nároky prostredníctvom príslušného súdu.
1.6 Z dôvodu šetrenia prírody a znižovania odpadu z obalových materiálov si predávajúci vyhradzuje právo upraviť minimálnu výšku jednej objednávky na svojich internetových stránkach.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho. Týmto návrhom kupujúci vyjadruje vôľu uzavrieť kúpnu zmluvu, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru, ktorý označil, za kúpnu cenu a za podmienok uvedených v objednávke (ďalej len „objednávka“).
2.2. Po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu automaticky generované oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho (ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“). Na túto e-mailovú adresu môžu byť zasielané aj všetky ďalšie informácie ohľadom danej objednávky.
2.3. Potvrdenie doručenia obsahuje len informáciu o tom, že objednávka bola doručená predávajúcemu. Toto potvrdenie ešte nepredstavuje akceptovanie návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
2.4. Predávajúci následne zašle kupujúcemu na jeho e-mail informáciu o tom, či objednávku akceptuje (ďalej len „akceptácia objednávky“). Akceptácia objednávky obsahuje informácie o:
názve a špecifikácii tovaru,
cene tovaru a/alebo iných služieb,
predpokladanej dodacej lehote,
mieste dodania,
spôsobe, termíne a prípadných nákladoch na dopravu,
údajoch o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO a pod.),
a ďalšie potrebné údaje.
2.5. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky kupujúcemu v elektronickej alebo písomnej podobe.
2.6. Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval kupujúceho pred odoslaním objednávky o všetkých predzmluvných informáciách, najmä:
2.7. Ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných poplatkov alebo iných nákladov podľa bodu 2.6 písm. e), alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa bodu 2.6 písm. i), kupujúci nie je povinný tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
a) dodať kupujúcemu na základe objednávky potvrdenej akceptáciou tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabezpečiť jeho balenie alebo prípravu na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy Slovenskej republiky,
c) bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru, poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči (napr. e-mailom), ktoré bude obsahovať všetky informácie uvedené v bode 2.6., vrátane formulára na odstúpenie od zmluvy,
d) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej forme všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie dokumenty vyžadované platnými právnymi predpismi SR (napr. návod v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny za dodaný tovar zo strany kupujúceho.
3.3. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je predávajúci schopný dodať tovar v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami, alebo za dohodnutú cenu, je povinný ponúknuť kupujúcemu:
náhradné plnenie, alebo
možnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy (stornovania objednávky).
Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy doručením oznámenia e-mailom.
V prípade, že už došlo k úhrade kúpnej ceny alebo jej časti, predávajúci je povinný vrátiť uhradenú sumu kupujúcemu do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení, a to na bankový účet určený kupujúcim, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.Ak kupujúci v primeranej lehote:
neprijme náhradné plnenie, a zároveň
neodstúpi od zmluvy,
je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takom prípade, ak už bola kúpna cena uhradená, predávajúci je povinný vrátiť ju kupujúcemu do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci bol predávajúcim vopred oboznámený s tým, že odoslaním objednávky vzniká povinnosť zaplatiť cenu objednaného tovaru.
4.2. Kupujúci je povinný:
a) prevziať objednaný a riadne dodaný tovar,
b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie,
c) potvrdiť prevzatie tovaru podpisom v dodacom liste alebo inom doklade, a to osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
4.3. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v dohodnutom množstve, kvalite, termíne a na mieste, ktoré bolo dohodnuté medzi zmluvnými stranami.
5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Obvyklá dostupnosť tovaru a termín jeho expedície sú uvedené pri každom tovare na internetovej stránke elektronického obchodu.
5.2. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať tovar kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci túto povinnosť nesplní, kupujúci ho vyzve na dodanie tovaru v primeranej dodatočnej lehote. Ak predávajúci ani v tejto lehote tovar nedodá, kupujúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť.
5.3. Predávajúci môže vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím dohodnutej dodacej lehoty.
5.4. Farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí zodpovedať reálnym farebným odtieňom, nakoľko ich vnímanie závisí aj od kvality zobrazovacieho zariadenia kupujúceho.
5.5. Kupujúci je povinný prevziať tovar na mieste a v čase (ďalej len „Miesto“ a „Časový rozsah“), ktoré bolo dohodnuté s predávajúcim alebo jeho povereným zástupcom.
5.6. Ak je tovar dodaný na Miesto a v Časovom rozsahu, kupujúci je povinný tovar prevziať osobne alebo zabezpečiť, aby ho prevzala splnomocnená osoba. Zároveň je povinný podpísať protokol o prevzatí a zaplatení tovaru. Splnomocnená osoba musí predložiť kópiu potvrdenej objednávky. Tovar sa považuje za dodaný okamihom jeho doručenia a prevzatia.
5.7. Ak si kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom Časovom rozsahu bez predchádzajúceho odstúpenia od zmluvy, alebo ak je potrebné opakované doručenie z dôvodu jeho neprítomnosti, predávajúci má právo požadovať náhradu skutočne vynaložených nákladov spojených s neúspešným doručením.
5.8. Kupujúci je oprávnený bezodkladne po doručení skontrolovať zásielku – tovar aj obal – za prítomnosti doručovateľa. V prípade zistenia vady alebo nekompletnosti zásielky má právo požadovať vyhotovenie zápisu o škode, ktorý podpíše. Na jeho základe môže:
– odmietnuť prevziať tovar s vadou,
– alebo prevziať tovar a následne uplatniť reklamáciu podľa článku 8 týchto podmienok.V prípade odmietnutia prevzatia vadného tovaru, predávajúci znáša náklady na jeho spätné doručenie.
5.9. Ak predávajúci nedodá tovar v lehote podľa bodu 5.2, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy. Predávajúci je povinný vrátiť zaplatenú kúpnu cenu do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia, a to rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri platbe – pokiaľ sa nedohodnú inak – bez ďalších poplatkov.
5.10. Čas odoslania objednávky:
Objednávky prijaté do 15:00 hodiny v pracovný deň budú odoslané v ten istý deň. Objednávky prijaté po 15:00 hodine budú odoslané najskôr nasledujúci pracovný deň.5.11. Spôsoby doručenia:
Tovar bude doručený kuriérom priamo na adresu kupujúceho alebo bude možné si ho vyzdvihnúť osobne na prevádzke predávajúceho na adrese Tomášikova 12571/50C, 831 03 Bratislava.5.12. Náklady na dopravu:
Cena za doručenie tovaru je jednotná a činí 5 EUR za zásielku. Táto cena platí pre doručenie kuriérom aj pre odoslanie prostredníctvom služby Packeta.5.13. Možnosť vyzdvihnutia:
Kupujúci má možnosť osobného odberu objednaného tovaru na adrese predávajúceho bez ďalších poplatkov, ak sa na tom dohodne s predávajúcim.6. Kúpna cena
6.1. Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim a kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len "kúpna cena"). Ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase odoslania objednávky kupujúcim, predávajúci doručí kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
6.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou pri osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru, platobnou metódou Card Pay a Tatra Pay alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru.
6.3. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.4. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
6.5. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na Miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.
6.6. Náklady spojené s montážou a vynáškou tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
6.7. V prípade chyby v cene tovaru a ak sa kupujúci a predávajúci nedohodnú inak, môže predávajúci objednávku zrušiť, zároveň informovať o zrušení kupujúceho a prípadné prijaté peňažné prostriedky vrátiť kupujúcemu v zákonnej lehote.
6.8. Spôsoby platby:
Kupujúci môže zaplatiť za tovar nasledovnými spôsobmi:
Dobierkou (platba pri prevzatí tovaru kuriérom alebo na prevádzke)
Bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho momentom jeho prevzatia na dohodnutom mieste dodania.
Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa podľa § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „Zákon“), nadobúda vlastnícke právo až po úplnom zaplatení celej kúpnej ceny za tovar.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v momente, keď:
– kupujúci alebo ním splnomocnená tretia osoba tovar prevezme od predávajúceho alebo jeho zástupcu, alebo
– ak tak neurobí včas, v momente, keď mu predávajúci umožní s tovarom nakladať a kupujúci si tovar neprevezme.
8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
8.1. Ak ide o vadu tovaru, ktorú je možné odstrániť, má kupujúci právo, aby bola táto vada odstránená bezplatne, včas a riadne. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
8.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu príslušnej súčasti, pokiaľ predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
8.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nie je možné odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar dal riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. Rovnaké práva prináležia kupujúcemu aj v prípade odstrániteľných vád, ak kupujúci nemôže pre opakované vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
8.5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
8.6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach vyplývajúcich z ustanovení § 622 Občianskeho zákonníka (v bodoch 8.1 až 8.3 týchto obchodných a reklamačných podmienok) a z ustanovení § 623 Občianskeho zákonníka (v bodoch 8.4 až 8.5 týchto obchodných a reklamačných podmienok) tak, že tieto obchodné a reklamačné podmienky umiestnil na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci ich mohol prečítať pred odoslaním objednávky.
8.7. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných právnych predpisov Slovenskej republiky. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo u určenej osoby. Informácie o určených osobách a servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú uvedené na zadnej strane záručného listu alebo ich predávajúci poskytne kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo e-mailom.
8.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje tento reklamačný poriadok, t. j. článok 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a podmienkami uplatnenia reklamácie vrátane informácií o mieste uplatnenia reklamácie a vykonávaní záručných opráv v súlade s ustanovením § 18 ods. 1 zákona, a to tak, že tieto obchodné a reklamačné podmienky boli zverejnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť ich prečítať ešte pred odoslaním objednávky.
8.9. Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke predávajúceho.
8.10. Kupujúci má právo uplatniť si počas záručnej doby u predávajúceho zodpovednosť za vady tovaru zakúpeného u predávajúceho, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci.
8.11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci môže reklamáciu uplatniť v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ustanovením § 18 ods. 2 zákona tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a oznámi predávajúcemu svoj zámer uplatniť si práva podľa bodov 8.1 až 8.5 týchto obchodných a reklamačných podmienok (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“), napríklad vyplnením formulára na reklamáciu, ktorý je zverejnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu. Predávajúci odporúča tovar pri zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie uviesť pravdivé a úplné informácie, najmä presné označenie druhu a rozsahu vady tovaru, ako aj uviesť, ktoré zo svojich práv podľa § 622 a § 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má tiež právo reklamáciu uplatniť u osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam týchto osôb je uvedený v záručnom liste alebo ich predávajúcemu zašle na žiadosť kupujúceho.
8.12. Reklamačné konanie pri tovare, ktorý je možné doručiť predávajúcemu, začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
b) doručenie reklamovaného tovaru predávajúcemu alebo určenej osobe,
c) doručenie prístupových kódov, hesiel a pod., ak sú nevyhnutné na riadne vybavenie reklamácie.8.13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý nie je možné objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný, je kupujúci, okrem splnenia podmienok podľa bodov 8.12 písm. a) a c), povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru predávajúcim alebo treťou osobou určenou predávajúcim. Reklamačné konanie v tomto prípade začína dňom vykonania obhliadky. Ak však predávajúci alebo ním určená tretia osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečia obhliadku v primeranej lehote, najneskôr do 10 dní od doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie, začína reklamačné konanie dňom doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie.
8.14. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie vo vhodnej forme (napr. e-mailom alebo písomne), v ktorom presne označí reklamované vady a poučí spotrebiteľa o jeho právach podľa bodov 8.1 až 8.3 (§ 622 Občianskeho zákonníka) a 8.4 až 8.5 (§ 623 Občianskeho zákonníka). Ak bola reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci potvrdí jej prijatie ihneď, alebo bez zbytočného odkladu, najneskôr spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie sa nemusí doručovať, ak kupujúci preukáže uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
8.15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť, ktoré zo svojich práv podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka uplatní, a je povinný bezodkladne túto informáciu doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho určí predávajúci alebo určená osoba spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní, najneskôr však do 30 dní od začiatku reklamačného konania. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní od jej uplatnenia. Po uplynutí lehoty má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy alebo požadovať výmenu tovaru.
8.16. Ak bola reklamácia uplatnená počas prvých 12 mesiacov od uzavretia zmluvy, môže predávajúci reklamáciu zamietnuť len na základe odborného posúdenia (vyjadrenia znalca, autorizovanej, notifikovanej alebo akreditovanej osoby, alebo určenej osoby). Náklady na odborné posúdenie nenesie kupujúci.
8.17. Ak bola reklamácia uplatnená po 12 mesiacoch a bola zamietnutá, musí osoba vybavujúca reklamáciu uviesť v doklade, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Náklady na odborné posúdenie a súvisiace náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok. Ak kupujúci preukáže zodpovednosť predávajúceho, môže reklamáciu uplatniť znova. Počas odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný uhradiť náklady do 14 dní od znovu uplatnenej reklamácie, ktorá nemôže byť následne zamietnutá.
8.18. Záruka sa nevzťahuje na vady, o ktorých bol kupujúci upozornený pri uzatváraní zmluvy, alebo ktoré mal vedieť s prihliadnutím na okolnosti uzatvorenia zmluvy.
8.19. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar iným bezvadným tovarom s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.20. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
a) ak kupujúci neuplatnil svoje práva do konca záručnej doby,
b) ak vada vznikla mechanickým poškodením spôsobeným kupujúcim,
c) ak vada vznikla používaním v nevhodných podmienkach (intenzita, vlhkosť, chemické alebo mechanické vplyvy),
d) ak vada vznikla neodborným zaobchádzaním, zanedbaním starostlivosti,
e) ak vada vznikla nadmerným zaťažovaním alebo použitím v rozpore s návodom,
f) ak vada vznikla následkom neodvrátiteľných a nepredvídateľných udalostí,
g) ak vada vznikla náhodnou skazou alebo zhoršením,
h) ak vada vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, elektrinou či vyššou mocou,
i) ak vada vznikla zásahom neoprávnenej osoby.Ak zásielka nie je kompletná alebo má zjavné vady, ktoré mohol kupujúci pri prevzatí zistiť, ale neoznámil ich predávajúcemu, neskoršie reklamácie budú uznané len, ak kupujúci preukáže, že vady mal tovar už pri prevzatí.
8.21. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny,
d) vyplatením primeranej zľavy,
e) písomnou výzvou na prevzatie určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie.8.22. Predávajúci je povinný o spôsobe vybavenia reklamácie a jej výsledku vydať kupujúcemu písomný doklad do 30 dní od uplatnenia reklamácie, osobne, poštou alebo kuriérom. O výsledku bude kupujúci informovaný bezprostredne telefonicky alebo e-mailom a zároveň obdrží doklad o vybavení reklamácie spolu s tovarom alebo e-mailom.
8.23. Záručná doba je 24 mesiacov od doručenia tovaru, pokiaľ nie je stanovená iná záručná doba. Produkty športovej výživy, potraviny v darčekových košoch a krmivá pre zvieratá majú minimálnu trvanlivosť viac ako 2 mesiace pred dátumom spotreby. Pri kratšej dobe kontaktuje predávajúci kupujúceho telefonicky alebo e-mailom a zásielka je odoslaná len so súhlasom kupujúceho.
8.24. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar kvôli záručnej oprave.
8.25. Pri výmene tovaru za nový dostane kupujúci doklad o výmene, pričom ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodnej kúpnej zmluvy a reklamácie. Záručná doba na nový tovar začína plynúť od jeho prevzatia.
8.26. Pri odstrániteľnej vade bude reklamácia vybavená podľa rozhodnutia kupujúceho:
a) odstránením vady, alebo
b) výmenou tovaru.8.27. Ak kupujúci neurčí spôsob vybavenia reklamácie pri odstrániteľnej vade, reklamácia bude vybavená odstránením vady.
8.28. Pri neodstrániteľnej vade, viackrát opakovanej odstrániteľnej vade alebo väčšom počte odstrániteľných vád, ktoré bránia riadnemu užívaniu tovaru, vybaví predávajúci reklamáciu podľa rozhodnutia kupujúceho:
a) výmenou tovaru za funkčný rovnakých alebo lepších parametrov, alebo
b) vrátením kúpnej ceny, ak výmena nie je možná.8.29. Reklamácia sa vybavuje len na vady uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a potvrdení o uplatnení reklamácie podľa bodu 8.14.
8.30. Viackrát opakovaná odstrániteľná vada je taká, ktorá sa vyskytne viac ako dvakrát.
8.31. Väčší počet rôznych odstrániteľných vád je viac ako tri rôzne vady súčasne.
8.32. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu vady tovaru len raz. Opakované uplatnenie reklamácie tej istej jedinečnej vady (nie vady rovnakého druhu) bude zamietnuté.
8.33. Ustanovenia tohto článku neplatia pre subjekty, ktoré nie sú spotrebiteľmi podľa § 2 písm. a) zákona.
8.34. Ak kupujúci nie je spokojný s vybavením reklamácie alebo má pocit, že jeho práva boli porušené, môže sa obrátiť na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na ňu neodpovie do 30 dní alebo ju zamietne, má kupujúci právo podať návrh na alternatívne riešenie sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z.
Príslušným orgánom pre alternatívne riešenie sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iný oprávnený subjekt zapísaný v zozname Ministerstva hospodárstva SR. Spotrebiteľ si môže vybrať subjekt, na ktorý sa obráti.
Spotrebiteľ môže využiť aj online platformu na riešenie sporov dostupnú na http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
9. Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci, ak je fyzickou osobou, je povinný pri objednávke oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, telefónne číslo a e-mailovú adresu, a to na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky.
9.2. Ak je kupujúci právnickou osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, IČ DPH (ak mu bolo pridelené), telefónne číslo a e-mailovú adresu.
9.3. Kupujúci, ktorý sa v internetovom obchode zaregistroval, si môže kedykoľvek po prihlásení v časti „Môj profil“ skontrolovať a zmeniť svoje osobné údaje, ako aj zrušiť registráciu.
9.4. Predávajúci ako prevádzkovateľ informačného systému spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR) za účelom plnenia zmluvy, ktorej je kupujúci zmluvnou stranou.
9.5. Na základe oprávneného záujmu môže predávajúci spracúvať osobné údaje kupujúceho aj na účely priameho marketingu a zasielať mu e-mailové informácie o nových produktoch, zľavách a akciách. Kupujúci má právo proti takémuto spracúvaniu namietať.
9.6. Predávajúci sa zaväzuje nakladať s osobnými údajmi v súlade s platnými právnymi predpismi SR a GDPR.
9.7. Osobné údaje kupujúceho sa získavajú a spracúvajú výhradne na účely uvedené v týchto obchodných podmienkach.
9.8. Pred odoslaním objednávky je kupujúci povinný potvrdiť, že mu boli jasne a zrozumiteľne oznámené:
identifikačné a kontaktné údaje predávajúceho,
účel a právny základ spracovania osobných údajov,
povinnosť poskytnúť požadované údaje pre plnenie objednávky,
oprávnený záujem predávajúceho (napr. priame marketingové aktivity),
identifikačné údaje spoločnosti zabezpečujúcej doručenie tovaru (Packetu),
doba uchovávania osobných údajov, resp. kritériá jej určenia.
9.9. Kupujúci má právo požiadať o prístup k svojim osobným údajom, ich opravu, vymazanie, obmedzenie spracovania, námietku proti spracovaniu a právo na prenosnosť údajov v súlade s GDPR.
9.10. Ak kupujúci predpokladá neoprávnené spracúvanie svojich osobných údajov, môže podať sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov SR.
9.11. Predávajúci poskytuje kupujúcemu všetky informácie týkajúce sa spracúvania osobných údajov v zrozumiteľnej a dostupnej forme, najmä prostredníctvom webovej stránky.
9.12. Osobné údaje kupujúceho budú sprístupnené nasledovným tretím stranám za účelom vybavenia objednávky a doručenia tovaru:
Packetu, s.r.o.
sídlo: Za dráhou 2/A, 821 04 Bratislava,
IČO: 44 849 537,
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 12345/B (uprav podľa skutočných údajov Packetu),Naspers OCS Czech Republic, s.r.o., prevádzkovateľ stránky www.heureka.sk (len na účely zlepšovania služieb na základe hodnotení zákazníkov; súhlas so spracovaním je dobrovoľný a môže byť kedykoľvek odvolaný).
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
10.1. Ak predávajúci nemôže splniť povinnosti z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, prerušenia výroby alebo iných vážnych zmien zo strany výrobcu, dodávateľa, alebo z dôvodov vyššej moci, predávajúci o tom neodkladne informuje kupujúceho a ponúkne mu náhradné plnenie alebo možnosť odstúpiť od zmluvy či stornovať objednávku, ak ešte nebola záväzne uzavretá. Stornovanie môže byť vykonané telefonicky alebo e-mailom.
Ak kupujúci do primeranej lehoty neprijme náhradné plnenie ani neodstúpi od zmluvy, predávajúci má právo od zmluvy odstúpiť a vrátiť už zaplatenú sumu do 14 dní od odstúpenia.
Ak predávajúci oznámi kupujúcemu, že tovar nie je schopný dodať za objednanú cenu pred záväznou akceptáciou, nie je povinný objednávku prijať.
10.2. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia tovaru podľa § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, ak predávajúci splnil svoje informačné povinnosti.
10.3. V tejto lehote má kupujúci právo tovar rozbaliť a odskúšať tak, ako by bolo bežné pri nákupe v kamennom obchode, v rozsahu potrebnom na zistenie vlastností a funkčnosti.
10.4. Lehota začína plynúť dňom prevzatia všetkých častí objednávky kupujúcim alebo ním určenej tretej osobou okrem dopravcu. Ak sa dodávajú viaceré časti, platí deň prevzatia poslednej časti.
10.5. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie.
10.6. Odstúpenie musí byť oznámené písomne alebo iným trvalým nosičom (napr. e-mailom), prípadne pomocou formulára, ktorý je prílohou týchto podmienok. Lehota na odstúpenie je zachovaná, ak bolo oznámenie odoslané pred jej uplynutím.
10.7. Oznámenie o odstúpení musí obsahovať údaje ako identifikácia kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob vrátenia plnenia (napr. číslo účtu).
10.8. Odstúpením od kúpnej zmluvy sa rušia aj súvisiace doplnkové zmluvy. Kupujúci nie je povinný znášať ďalšie náklady okrem tých, ktoré sú stanovené zákonom.
10.9. Kupujúci je povinný vrátiť tovar najneskôr do 14 dní od odstúpenia na adresu predávajúceho alebo odovzdať poverenej osobe, pokiaľ predávajúci nenavrhne iný spôsob (napr. osobný odber).
10.10. Tovar musí byť vrátený kompletný, nepoškodený, v ideálnom prípade v originálnom obale a nepoužívaný nad rámec potrebný na preverenie jeho vlastností.
10.11. Odporúča sa tovar poistiť počas vrátenia. Zásielky na dobierku predávajúci neprijíma. Predávajúci vráti všetky prijaté platby vrátane nákladov na dopravu do 14 dní od obdržania odstúpenia a preukázania vrátenia tovaru.
10.12. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak alebo ak predávajúci nesplnil informačné povinnosti.
10.13. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru spôsobené nad rámec potrebného testovania. Ak predávajúci nesplnil informačné povinnosti o práve na odstúpenie, kupujúci nezodpovedá za zníženie hodnoty.
10.14. Predávajúci vráti peniaze rovnakým spôsobom ako bola platba uskutočnená, pokiaľ sa nedohodne s kupujúcim inak.
10.15. Ak je tovar poškodený, používaný alebo neúplný, kupujúci uhradí predávajúcemu zníženie hodnoty alebo náklady na opravu maximálne do výšky rozdielu medzi kúpnou cenou a hodnotou tovaru pri odstúpení.
10.16. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak ide o:
tovar vyrobený na mieru alebo podľa špecifických požiadaviek,
tovar v neporušenom ochrannom obale, ktorý nie je možné z hygienických dôvodov vrátiť,
tovar, ktorý sa po dodaní neoddeliteľne zmieša s iným tovarom,
zvukové alebo obrazové záznamy a softvér, ak bol ochranný obal porušený,
poskytovanie elektronického obsahu, ak sa začalo s výslovným súhlasom kupujúceho.
10.17. Tento článok neplatí pre subjekty, ktoré nespĺňajú definíciu spotrebiteľa podľa zákona.
11. Záverečné ustanovenia
11.1. Ak je kúpna zmluva uzatvorená písomne, akákoľvek jej zmena musí byť taktiež písomná.
11.2. Komunikácia medzi zmluvnými stranami prebieha výlučne formou e-mailových správ.
11.3. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu (vrátane jeho zmien a doplnkov), a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.4. Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť voči kupujúcemu okamihom uzavretia kúpnej zmluvy.
11.5. Pred odoslaním objednávky bude kupujúci vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a súhlasí s nimi v plnom rozsahu.